معاونت زنان رییس جمهور برگزار كرد؛

رویداد ایده بازار مادر، نوزاد و کودک

بلاگ سان: معاونت امور زنان و خانواده رویداد بازار مادر، نوزاد و کودک با هدف شناسایی به روزترین فناوری ها، نوآوری ها، کارآفرینی زنان و کارهای تحقیقاتی در رابطه با نوزادان را برگزار کرد.

رویداد ایده بازار مادر، نوزاد و کودک
به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، تکنولوژی و فن آوری در زندگی مدرن امروزی، الزامات جدیدی را پیش روی افراد و جوامع قرار داده و سطح و نوع تقاضا را دستخوش تغییر کرده است. یکی از این حوزه ها مربوط به نیازهای دنیای مادرانه در نسبت با خود و کودک است. نوزاد با ورود خود به این جهان، نیاز خانواده به اشیا و حتی تغذیه متفاوت برای مادر را رقم می زند. از طرفی در دنیای مدرن، تجهیزات و ابزارهایی برای ارتقای انسان امروزی تعریف شده که نسل جدید ناگزیر از دسترسی به آنست. باتوجه به همین مباحث، معاونت امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم طرح «رویداد بازار مادر، نوزاد و کودک» را با عقد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اجرا رساند. این طرح درصدد شناسایی به روزترین فناوری ها، تجهیزات، کشف خلاقیت ها و نوآوری های در رابطه با مادر، نوزاد و کودک، افزایش انگیزه و بهبود فضای کسب وکار و کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی زنان و اعتباربخشی به کارهای تحقیقاتی و کارآفرینی برای رفع نیازهای مادر، نوزاد و کودک برنامه ریزی شده است. این رویداد مبتکرانه در دو بخش رقابتی (جذب سرمایه و تجاری سازی و توسعه کسب و کار) و معرفی کسب وکار (معرفی و بیان توانمندی ها، محصولات و خدمات توسط فناوران و کسب و کارهای موفق) در محورهای درمان، تغدیه، سلامت روان و بهداشت، فضاهای عمومی و خدمات شهری، آموزش و یادگیری، سرگرمی و خلاقیت اجرا شد. در راه اجرای این طرح، کارهایی نظیر مذاکره و جلب همکاری نهادهای مرتبط، برنامه ریزی، طراحی لوگو و و بنر و اسلایدر و …، طراحی سایت رویداد، اطلاع رسانی، مصاحبه و گفت و گو، برگزاری وبینار توجیهی، دریافت های طرح های فناورانه، تشکیل پرونده فناوران و غربالگری اولیه، برگزاری کارگاه توانمندسازی، ارزیابی و منتورینگ و برگزاری رویداد نهایی به انجام رسید. درباب طرح های فناورانه پس از یک ماه اطلاع رسانی وبینار، کارآفرینان خلاق و فناوران در قالب افراد حقیقی و حقوقی بوسیله فرم الکترونیکی سایت، طرح های خودرا ثبت کردند. ۹۰ طرح از ۱۸ استان کشور توسط ۶۸ شخص حقیقی و دو شخص حقوقی دریافت شد که ۴۸ طرح آن مربوط به درمان، تغذیه و سلامت روان و بهداشت، ۱۸ طرح در عرصه آموزش و ۱۴ طرح مربوط به سرگرمی و ۹ طرح در رابطه با حوزه ایده بود. بعد از پایان مهلت دریافت طرح، پرونده فناوران برمبنای سطح آمادگی فناوری(TRL) بر روی سایت دسته بندی شد و غربالگری آنها توسط تیم ایده بازار صورت گرفت. سپس ۴۴ طرح در مرحله داوری اولیه به عنوان منتخب اعلام گردید. بعد از پایان ثبت نام کارگاه ها، هشت کارگاه آموزشی بصورت آنلاین با موضوعات در رابطه با بیزنس پلن انجام شد و فیلم های آموزشی کارگاه ها بصورت کدگذاری بر روی سایت رویداد قرار گرفت. فناوران با همکاری تیم منتورینگ ایده بازار فایل نهایی خودرا برای ارائه در رویدارد دمودی در وب سایت رویداد بارگزاری کردند. رویداد دمودی در تیرماه ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در چهار محور درمان، تغذیه، سلامت روان و بهداشت، آموزش و یادگیری، سرگرمی و خلاقیت، ایده و طرح های اجتماع محور بصورت حضوری و آنلاین اجرا شد. رویداد نهایی اولین ایده بازار مادر، نوزاد و کودک در عرصه های سلامت، آموزش، سرگرمی و اجتماع محور مربوط به حوزه مادر، نوزاد و کودک نیز با ارائه ۹۰ طرح با هدف جذب سرمایه گذار، تجاری سازی، توسعه بازار و معرفی دستاوردها اجرا شد. این رویداد با برگزاری مراسم اختتامیه و قدردانی از هشت طرح برتر به فعالیت خود تمام کرد.


منبع:

1403/03/16
13:19:26
0.0 / 5
265
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , برنامه , حقوقی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
sunblog