پاسخ مدیر عامل متروی تهران به انتقاد عضو شورای شهر از سفر ۱۰ روزه اش به چین

به گزارش بلاگ سان، مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در واکنش به صحبت های بامداد امروز رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، اظهار داشت: یکی از چالش های کنونی متروی تهران، فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است که دلیل آن بی تدبیری سکان داران قبلی حمل و نقل در پایتخت است و مشکلاتی که طی سال ها بر روی هم تلنبار شده و یک شبه قابل حل نیست.

پاسخ مدیر عامل متروی تهران به انتقاد عضو شورای شهر از سفر ۱۰ روزه اش به چین
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، در پی انتقاد تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران از سفر ۱۰ روزه مدیر عامل مترو به چین برای خرید اتوبوس و تاکسی، مسعود درستی ضمن عذرخواهی از مسافران بابت نقص فنی قطار در بامداد روز گذشته که سبب اختلال در خدمت رسانی خط یک متروی تهران شده بود، اظهار داشت: صحبت های امروز آقای تشکری هاشمی در صحن شورا بعنوان شخصی که در سالهای نه چندان دور مسئولیت تأمین شرایط مناسب و برنامه ریزی برای آینده ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری تهران را برعهده داشته است، عجیب و دور از انصاف بود. کاش دغدغه ای که امروز آقای تشکری هاشمی برای مردم دارند در سال هایی که بعنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وظیفه خرید و نگهداری از ناوگان مترو را داشتند هم وجود داشت؛ چون که با این تفکر، امروز قطارهایی که نفس هایشان به شماره افتاده را تحویل نمی گرفتیم.
وی افزود: در دوره قبلی مدیریت شهری که اتفاق خاصی را برای حوزه حمل و نقل شاهد نبودیم؛ اما در دوره قبل تر که مسئولیت حمل و نقل شهر بیشتر از ۱۰ سال در اختیار شما بود، آیا به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط و افتتاح ایستگاه های جدید توجه کردید؟ آقای تشکری هاشمی در دوران شما چه تعداد از قطارهای مترو در زمان مقرر اورهال و نوسازی شدند؟ چرا سرمایه گذاری برای تأمین پارکینگ و تعمیرگاه مناسب برای این ناوگان عظیم حمل و نقل ریلی درون شهری انجام نشد؟ آمار و ارقام ثبت شده در این شرکت به ما می گویند که می توانیم به سادگی انگشت افترا را در فرسودگی ناوگان و عقب ماندگی در زمینه اورهال آنها، به سمت شما بلند نماییم.
مسعود درستی ضمن مرور اقدامات انجام شده در زمینه انجام تعمیرات اساسی قطارهای مترو در دوره های مدیریتی گذشته خاطرنشان کرد: در سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ یعنی در دوره مدیریتی جناب آقای دکتر قالیباف، ۲۴ رام قطار شهری تهران اورهال شده است. از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ (دوره مدیریتی جناب آقای دکتر حناچی) هم تنها ۲۲ رام قطار اورهال شد و این در شرایطی است که از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان سال جاری ۵۲ رام قطار اورهال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریتی آقای تشکری هاشمی از ۸۳ قطاری که احتیاج به اورهال داشتند تنها ۲۴ رام قطار اورهال شدند، اضافه کرد: یک مثال از اهمیت ندادن به اورهال قطارها در آن زمان در ارتباط با قطار ۱۱۸ DC است که در تاریخ ۱۶ آذر ۹۳ به اورهال می رود و در ۶ مهر ۹۸ به چرخه خدمات رسانی بازمی گردد؛ یعنی ۵ سال زمان می برد تا تعمیرات این قطار انجام شود! زمانیکه شما معاون بودید ناوگان متروی تهران ناوگان تازه نفسی بود؛ اما دور از انصاف بود که با عدم آینده نگری و انجام نشدن بموقع تعمیرات و سرمایه گذاری مناسب در قسمت های مرتبط، کار ناوگان مترو را به اینجا برسانید.

خدمت رسانی متروی تهران در خطوط و ایستگاه های جدید با همان تعداد قطار
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر این که خرید ناوگان جدید برای متروی تهران یک فرایند زمان بر است، اظهار داشت: متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو سبب شد تا حالا شاهد یک عقب ماندگی در بحث ناوگان باشیم. آخرین قطار شبکه مترو (تنها دو رام) سال ۱۳۹۹ به این چرخه افزوده شد. در آن سال متروی تهران و حومه ۱۳۶ ایستگاه و ۲۵۸ کیلومتر طول خط داشت؛ اما حالا ما با همان تعداد قطار که فرسوده تر هم شده اند توانستیم جریان خدمات رسانی به مردم عزیز تهران را در ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۶ کیلومتر خط حفظ نماییم.
وی با اشاره به اینکه از آغاز تشکیل شرکت بهره برداری مترو تا آخر سال ۱۴۰۰ جمعاً ۶۴۴ میلیارد تومان جهت اورهال ناوگان و تجهیزات ثابت هزینه شده است، اضافه کرد: فقط در ۹ ماه ابتدایی سالجاری، ۱۱۲۶ میلیارد تومان قرارداد در این حوزه منعقد شده و ۱۰۳۲ میلیارد تومان هم مناقصه در دست اقدام داریم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: از مجموع قراردادهای منعقد شده در ۹ماهه سالجاری ۱۶۱۷ قلم کالا به ارزش ۵۲۱ میلیارد تومان وارد انبارهای شرکت شده است و این شرکت در همین بازه زمانی ۶۰۰ میلیارد تومان در چارچوب قراردادهای منعقد شده به تأمین کنندگان داخلی پرداخت کرده است.

علت سفر به چین چه بود؟
وی تصریح کرد: دور از انصاف است که به خاطر آشنایی با بدنه شرکت و دسترسی به اطلاعات درون سازمانی از هر موضوعی برای تخریب مدیران کنونی استفاده کنید در صورتی که می دانید در این دوره مدیریت شهری کوشش برای حفظ و نگهداری مترو بعنوان یک سرمایه ملی بیشتر از گذشته انجام شده است.
طبق گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی در انتها در مورد سفر به چین اظهار داشت: هدف اصلی من در این سفر کاری، پیگیری و تسریع در تحقق قرارداد خرید واگن های مترو بود و موارد دیگر همچون خرید اتوبوس و بخش های دیگر هم هم راستا با این موارد با حضور متولیان هر حوزه دنبال شده است



1402/11/01
16:26:44
0.0 / 5
354
تگهای خبر: برنامه , خدمات , دستگاه , شبكه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
sunblog