دادستان كل كشور:

شرط موفقیت در اجرای قانون، فهم درست از آن است

زنجان داستان کل کشور گفت: یکی از شرایط مهم موفقیت در اجرای قانون فهم درست قانون و اجرای صحیح آن است .

شرط موفقیت در اجرای قانون، فهم درست از آن است

حجت الاسلام محمد موحد بامداد امروز (چهارشنبه ۲۸شهریور ماه) در مسافرت به استان و در آیین افتتاح دادگاه صلح زنجان با اشاره به این که یکی از اهداف این دادگاه صلح نظارت بر کیفیت سازش و اجرای سریع گزارش های اصلاحی در احقاق حق است، اظهار داشت: هیچ رای برای یک قاضی مثل گزارش اصلاحی لذت بخش نیست، به همین دلیل مسئولیت دنیوی و اخروی هر دو سنگین است و باید ترسید و باید سازش کرد مشروط بر اینکه، هر دو طرف پرونده راضی باشند.

وی با اعلان اینکه فرصت مذاکرات اصلاحی برای قاضی انرژی بخش است، اضافه کرد: اراده تکوینی نظام جمهوری اسلامی ایجاد آرامش، صلح، صفا و صمیمت بین همه است.

موحد با اشاره به دعوت اسلام به صلح و سازش، افزود: هفته وحدت پیام صلح و دوستی دارد؛ افتراق بین مسلمانان سبب وضعیت فعلی در میان مسلمانان شده بطوریکه دشمنان هم از آن سوءاستفاده می کنند.

وی با تأکید بر روایات الهی بر مسئله تعاون، اظهار داشت: آرامش باید از درون خانواده شروع شود، تعاون و همکاریهای خانوادگی سبب رفع مشکلات می شود.

او کاهش اطاله رسیدگی به پرونده ها را از دیگر مزایای افتتاح دادگاه صلح بیان کرد و اظهار داشت: در این دادگاه ها از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده خواهد شد.

موحد اشاره کرد: رسیدگی های تخصصی جزو رسالت های دادگاه صلح است و مراجعه مستقیم به قاضی از دیگر مزایای این دادگاه ها به شمار می آید.


 


منبع:

1403/06/28
12:12:25
0.0 / 5
20
تگهای خبر: داستان , كیفیت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
sunblog