رئیس مركز وكلای قوه قضاییه:

وکلا باید با الگوبرداری از بزرگان، شجاع باشند

به گزارش بلاگ سان، رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تأکید بر اهمیت صلح و سازشدر پرونده های خانواده، اظهار داشت: جلوگیری از افتراق و طلاق در میان خانواده اجر معنوی بزرگی در پیشگاه خداوند دارد و انتظار داریم وکلا به این مهم توجه نمایند.

وکلا باید با الگوبرداری از بزرگان، شجاع باشند

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، آیین تحلیف هزار و ۲۰۰ نفر از کارآموزان ورودی شهریور ۱۴۰۲ مرکز وکلای استان تهران عصر امروز در مجتمع شهید بهشتی اجرا شد.

حسن عبدلیان پور در این جلسه با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: از نیروهای مسلح خصوصاً سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع به خاطر عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، تشکر می کنم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اضافه کرد: بدانید برای همه مشاغل، مراسم تحلیف برگزار نمی شود و تنها برای قضاوت، پزشکی، کارشناسی و وکالت مراسم تحلیف برگزار می گردد به همین دلیل قدم در راه خطیری گذاشتید که باید از این جایگاه مراقبت کنید.

وی با طرح این پرسش که چه نماییم در این جایگاه گرفتار لغزش نشویم؟، عنوان کرد: بزرگان بسیاری در دین و آیین و هم ملیت مان داریم که باید از روش، سیره و منش آنها الگوبرداری نماییم تا در راه صحیح، استوار بمانیم.

عبدلیان پور با اشاره به سند تحول قضایی اظهار داشت: بخش عمده ای از مفاد این سند متوجه مرکز وکلاست همچون برگزاری میزهای مشاوره حقوقی در مساجد که توسط مرکز وکلا انجام شده است. انجام این برنامه در عرصه وکالت، از سیره رسول اکرم و امیرالمومنین (ع) الگوبرداری شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تأکید بر این که وکلا باید با الگوبرداری از بزرگان، شجاع باشند، اضافه کرد: توکل به خداوند و توسل به ائمه معصومین (ع) را در عرصه خدمت به مردم و انجام تمام امور در ذهن داشته باشید.

وی با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی وکلا و موضع گیری شان نسبت به مسائل روز جامعه اشاره کرد: وکیل قوه قضاییه باید بداند تکلیفش چیست و چه کاری باید انجام دهد.

عبدلیان پور خطاب به کارآموزان حاضر در این جلسه اظهار داشت: حتما از ظرفیت وکلای سرپرست خود استفاده کنید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اضافه کرد: در بحث زیرساخت ها مشکلاتی داشتیم که بحمدلله این مهم مدیریت شده و در بخش نرم افزاری و سخت افزاری با اقداماتی جهادی، در این زمینه ها به روزرسانی انجام شده است.

عبدلیان پور اظهار داشت: روش های جدید آموزشی مهمست و کوشیدیم عدالت آموزشی رعایت شود به همین دلیل آموزش ملی در مرکز وکلا دنبال شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اضافه کرد: در پرونده ها به ویژه پرونده های خانوادگی مبادرت به اصلاح ذات البین کنید و موضوع صلح و سازش را جدی بگیرید. جلوگیری از افتراق و طلاق در میان خانواده اجر معنوی بزرگی در پیشگاه خداوند دارد و انتظار داریم وکلا به این مهم توجه نمایند.





منبع:

1403/07/14
20:36:52
0.0 / 5
219
تگهای خبر: آموزش , برنامه , حقوقی , مراسم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog