تاکید دادستان تهران بر تسریع در پروسه ترخیص خودورهای وارداتی

به گزارش بلاگ سان، دادستان تهران در بازدید از پارکینگ محل نگهداری خودرو های وارداتی گمرک غرب تهران اظهار داشت: امروز شاهد واردات حجم قابل توجهی از خودرو های سواری و کشنده بمنظور تامین نیاز داخل و تنظیم بازار این محصولات هستیم که به تبع آن می بایست تلاش مسئولان امر در راستای انجام پروسه ترخیص بصورت مضاعف صورت پذیرد تا شاهد رسوب خودرو های وارداتی نباشیم.

تاکید دادستان تهران بر تسریع در پروسه ترخیص خودورهای وارداتی

به گزارش بلاگ سان به نقل از قوه قضاییه، باتوجه به واردات چند هزار دستگاه خودرو در ماه های اخیر به کشور و بمنظور بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودرو های وارداتی، علی صالحی دادستان عمومی وانقلاب تهران، روز شنبه ۱۴ مهر به همراه تعدادی از مقامات قضایی و مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت سایپا از پارکینگ محل نگهداری خودرو های وارداتی گمرک غرب تهران بازدید و ضمن استماع توضیحات مسئولان، دستورات لازم را در راستای تسریع در پروسه تعیین تکلیف خودرو های موجود صادر کرد.

دادستان تهران با حضور در جمع مسئولان و مدیران حاضر در این بازدید ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله فرمانده جبهه مقاومت و سردار نیلفروشان، اظهار داشت: یاد و خاطره تمام شهدای محور مقاومت را گرامی می داریم و امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی باشیم.

وی در ادامه، صیانت از حقوق عامه و عمل به دستورات رییس قوقضاییه در راستای کمک حداکثری به دولت و تعیین تکلیف کالاهای موجود و جلوگیری از رسوب آنها را به عنوان هدف بازدیدهای مستمرخود و سایر قضات دادسرای تهران از انبارهای گمرک، اعلام نمود.

صالحی در بازدید از گمرک غرب با تأکید بر اهتمام دادستانی تهران در راستای تحقق شعار سال اظهار داشت: باتوجه به استماع توضیحات مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی حاضر در جلسه مصوب شد، مشکلات موجود در عرصه صادرات واردات بصورت موضوعی به دادستانی تهران منعکس تا بوسیله مبادی ذیصلاح، پیگیری و نسبت به مرتفع شدن مشکلات آنها اقدام گردد.

دادستان تهران در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود همچون تاریخ ورود خودرو ها به گمرک، علل عدم ترخیص و رسوب آنها، همزمان با حضور میدانی در محوطه پارکینگ گمرک و بعد از برگزاری جلسه با مدیران حاضر، توضیحات فنی لازم را از مسئولان حاضر گرفتن و دستورات لازم را در راستای جلوگیری از رسوب خودرو ها صادر کرد.

صالحی بیان کرد: نباید ترخیص خودرو ها با اطاله چند ماهه مواجه شود در صورتیکه این خودرو ها و خصوصاً کشنده ها مورد نیاز عمومی است.

دادستان تهران تصریح کرد: امروز شاهد واردات حجم قابل توجهی از خودرو های سواری و کشنده بمنظور تامین نیاز داخل و تنظیم بازار این محصولات هستیم که به تبع آن می بایست تلاش مسئولان امر در راستای انجام پروسه ترخیص بصورت مضاعف صورت پذیرد تا شاهد رسوب خودرو های وارداتی نباشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که واردات خودرو و کشنده ها با اختصاص ارز از منابع داخلی و سرمایه عمومی به انجام می رسد و البته نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و جلوگیری از مخاطرات گوناگون ناشی از فرسودگی وسایل نقلیه این حوزه، اولویت ویژه این دادستانی شمرده می شود، به همین دلیل از مسئولان امر انتظار می رود، اهتمام جدی به این حوزه و حل مسائل وارد کنندگان از قبیل مشکل ثبت سفارش، اختصاص ارز و صدور مجوزهای لازم داشته باشند.

صالحی بیان کرد: باتوجه به وقفه انجام شده در ارائه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، مصوب شد فوراً درباب حل مسائل اجرائی اقدام و در صورت وجود خودرو، عرضه در سامانه بصورت مرتب صورت گیرد و حداکثر در فواصل ۱۵ روز صورت پذیرد و عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی و تعداد معین نشود تا در نتیجه کاهش عرضه، موجبات افزایش بی ضابطه قیمت خودرو و نارضایتی عمومی فراهم نشود.

وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به واردات ۲۲۰۰ دستگاه خودروی وارداتی و طولانی شدن روند ترخیص آنها، پس از برگزاری چندین جلسه در این دادستانی و پیگیری های صورت گرفته، ارزش گذاری این خودرو ها که با وقفه روبه رو شده بود به عاقبت رسید و دستور ابلاغ موضوع به مبادی ذی ربط ظرف سه روز آینده صادر شد. همین طور مصوب شد ۲۲۰۰ دستگاه خودروی مذکور و ۱۵۵۰ دستگاه خودروی دیگر که در انتظار انجام پروسه اداری عرضه در سامانه یکپارچه قرار دارند، ظرف یک هفته آتی به متقاضیان ارائه شود.

دادستان تهران در آخر به واردکنندگان خودرو که در ثبت اظهارنامه خودرو های خود تعلل می کنند، اظهار داشت: وارد کنندگان خودرو در سریعترین زمان نسبت به اظهار خودرو های وارداتی اقدام نمایند تا پروسه ترخیص به سرعت صورت گیرد و کالاها مشمول مقررات متروکه نشود.







منبع:

1403/07/15
11:27:35
0.0 / 5
125
تگهای خبر: دستگاه , رمان , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
sunblog